איך למצוא את האופניים החשמליים המתאימים לך: סקירת המאפיינים החשובים

צרו איתנו קשר

אז איך בוחרים אופנים חשמליים?

אופנים חשמליים הם אמצעי תחבורה עירוני, לעיתים גם בין עירוני, אשר קל לנהוג בהם והם זולים לתחזוקה. לא מעט אנשים מעדיפים להתנייד ממקום למקום באמצעות אופנים חשמליים גם בשל הנוחות שהן מציעות, בעיקר בערים שבהן יש פקקים ומצוקת חנייה. כמובן שרכיבה על אופניים גם מהווה דרך יעילה יותר לשמירה על כושר. אם החלטתם ללכת על רכיבה באופנים חשמליים, חשוב שתרכשו אותם בצורה נכונה כדי שהם ישמשו אתכם כראוי ולאורך זמן. חשוב גם לרכוש אותם מחנות עם "אבא ואמא" או במילים אחרות, עם אחריות של עסק ותיק ובוודאי כשמדובר ביבואן. הנה כאן: https://www.shikko.co.il

מה חשוב לדעת על תקנות לאופניים חשמליים?

חשוב לדעת כי עוד בחודש מאי 2016 נכנסו תקנות חדשות לשימוש באופנים חשמליים וחשוב מאוד להקפיד על התקנות הללו ולא לרכוש אופניים שלא עונות על התקנות. ראשית כל, ההספק המרבי של האופניים הוא 250 וואט ומהירות הנסיעה שלהם לא אמורה לעלות על 25 קמ"ש. המנוע יפסיק את הפעילות שלו כאשר מהירות האופניים עולה על 25 קמ"ש וזאת בהתאם לתקנות האירופאיות. באופניים חשמליים חייבים להיות מותקנים אביזרי בטיחות שכוללים: צופר, פעמון, פנס אחורי ופנס קדמי, מחזיר אור ועוד.

בחודש אוגוסט 2023 נכנסו לתוקף תקנות חדשות נוספות, הקובעות כי בעלי אופניים או קורקינטים שמצוידים במנוע חשמלי יהיו חייבים להתקין על הכלי לוחית רישוי. רשימת הכללים החלים על בעלי כלי רכב חשמליים היא ארוכה וכוללת גם איסור רכיבה מתחת גיל 16, איסור על השאלת הכלי, איסור על שיפור הכלי ועוד – כל אלה מתחברים לכך שלקורקינטים או לאופניים החשמליים תהיה חובת התקנת לוחית רישוי. זאת אומרת שוטר או פקח יוכל בעת הצורך לזהות את בעל הכלי, מצלמות יוכלו לצלם בעת עבירה, והרשויות יוכלו לדעת מי הוא במקרה בו ינסה להימלט – בדיוק כמו במקרה של בעל מכונית.

כיצד בוחרים אופנים חשמליים?

אם אתם שואלים את עצמכם כיצד בוחרים אופניים חשמליות בצורה הטובה ביותר, ראשית כל חשוב שתדעו כי על האופניים לשאת סימון רשמי של המילים: "אופניים עם מנוע עזר". הכיתוב המדובר צריך להיות ממוקם במקום מרכזי וגלוי לעין. בכדי להתאים את האופניים לנוחות ולבטיחות המקסימליים של הרוכב, יש להתאים אותם לממדים שלו ולאופי השימוש בהם. לרוכב גבוה וצעיר יתאימו אופניים שונות מאשר לרוכב נמוך יותר. במרבית זוגות האופניים תהיה אפשרות לכוון את הגובה, את הזווית של מושב האופנים וכן את המרחק שבין הכידון לביו המושב. לפני שרוכשים אופניים יש לקחת בחשבון אפשריות כוונון שונות ולהתאים אותם לכל רוכב בצורה הטובה ביותר. כמובן שכאשר בוחרים בחנות אופניים טובה, אפשר למצוא בה צוות מקצועי שידע להתאים בצורה הטובה ביותר את האופניים לרוכב הן בהיבט של גודל שלדה, הן בכוונון מדויק לממדים של הרוכב ועוד. ניתן גם לרכוש אופניים חשמליים אונליין באתר https://www.shikko.com שם תמצאו מבחר דגמים לכל גיל ולכל כיס.

ונחזור לאופניים, מבחינת המשקל של האופניים, חשוב לדעת כי אופניים קלי משקל בעלי שילדה שעשויה סגסוגת אלומיניום חזקה יהיו עדיפים על אופניים העשויים ממתכת כבדה כלשהי כגון: פלדה. חשוב לדעת כי אופנים קלים אשר עשויים מחומרים איכותיים אמנם יהיו יקרים יותר, אך הם יהיו הרבה יותר נוחים במיוחד אם הרוכב נדרש לשאת אותם במדרגות. ככל האופניים קלים יותר גם העומס על הסוללה יהיה קטן יותר, דבר שיאפשר נסיעה לטווח ארוך ללא צורך להטעין את האופניים.

דבר נוסף שעליכם לבחון הוא האם אתם מעוניינים באופניים מתקפלים או באופניים רגילים, כאשר אופניים מתקפלים יהיו פרקטיים יותר במידה ואתם רוצים לנייד אותם ממקום למקום או לאחסן אותם בביתכם.

המיקום של המנוע וגודל הגלגלים

חשוב לדעת כי ניתן למצוא אופניים חשמליים אשר המנוע שלהם מורכב בגלגל עצמו ואופניים שבהם המנוע מורכב על גלגל השיניים שעליו מותקנות הדוושות. למנוע שמותקן בארכובה יש יכולת להתמודדות טובה יותר עם עליות, אך המנוע יכול להיות רועש יותר. מנוע אשר מותקן בגלגל אמנם יתקשה יותר בעליות, אך הפעולה שלו תהיה שקטה יותר.

הקוטר של הגלגלים באופניים יעמוד ביחס ישיר לגודל השלדה, אולם יש דגמים רבים שבהם קוטר הגלגלים ישתנה באופניים בעלי שלדה דומה בגודל. גלגל גדול מאפשר להגיע למהירות גבוהה יותר בפחות מאמץ. גלגל גדול גם משמש כבולם זעזועים דבר שמשפר את הנוחות של הנסיעה בדרכים משובשות. גלגל קטן לעומתו מאפשר להאיץ בתחילת נסיעה ולא פעם יהיה נוח לרכיבה בעליות.

חשוב לבחור את האופניים בהתאם לנוחות האישית של כל רוכב. 

אופניים החשמליים

צרו איתנו קשר

רוצים מידע נוסף?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!